Конспекти уроків: 6кл. Джек Лондон

Конспект уроку зі світової літератури в 6 класі  
Тема: Людина в життєвих випробуваннях.
Мета:
§  поглибити знання учнів про творчість Джека Лондона;
§  вчитись знаходити й виділяти головне через аналіз та переказ тексту;
§  розвивати навички аналізу художнього твору;
§  висловлювати власні враження від прочитаного;
§  робити висновки;
§  виховувати в учнів мужність, сміливість, вірність у дружбі, гуманність життєвий оптимізм.
         Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору; слайди презентації.
         Тип уроку: застосування набутих знань, умінь та навичок.
Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу.
                                   О.Генрі
      Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності   
Слово вчителя                        Ти знаєш, що ти – людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.


Життя ніколи не було легким. Випробування очікують на кожного з нас, і саме герої Даніеля Дефо, Жуля Верна, Джека Лондона допомагають нам вийти переможцями зі складних ситуацій, нагадують про велике призначення – бути Людиною.


ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.     Про яких сильних, мужніх людей – героїв художніх творів, що проявили силу волі в боротьбі з долею, ви знаєте?(Прометей, Геракл, Робінзон Крузо, Дік Сенд, місіс Уелдон, Геркулес)
Вчитель:На попередньому уроці ми познайомились і ще з однією сильною і мужньою людиною. Це – герой твору Джека Лондона "Жага до життя."
2.     Що вам відомо про життя американського письменника Джека Лондона?
3.     Що вам відомо про перебування письменника на Півночі?
4.     Як вплинула на письменника поїздка на північ?
Вчитель: Джек Лондон був людиною наполегливою, працьовитою. Його твори відкрили американцям Північ, Аляску. Джека Лондона цікавили яскраві особистості, а суворі умови дикої Півночі давали можливість розкрити їх у своїй повноті.
5.     Які "Північні оповідання" ви знаєте?
(складання "асоціативного куща")




6.     Що таке оповідання?
IV. Повідомлення теми, мети, завдань.
V.  Робота над змістом оповідання:
– де і в яку пору року відбуваються описані події?
– хто є героями оповідання?(їх двоє Біл та його товариш)
– з якою метою приїхали вони на Північ?
– хто є головним героєм твору? Чому автор не називає його ім'я? (Людина)
(Письменник не дає імені героєві, бо вважає, що кожна людина мусить бути такою, як його герой, - сильною, здатною постояти за себе, вийти переможцем з будь-якої ситуації)

Ми знайомимося з героями оповідання, коли вони "ступали, кульгаючи до річки… Обидва були стомлені й виснажені, з обличчя не сходив вираз тупого терпіння, що його карбують тривалі знегоди. Вони йшли, нахиливши низько плечі, а ще нижче голову, втупившись очима в землю."
Двоє чоловіків миля за милею долали безкраю північну пустелю, ворожу й безжальну до людей…
Що відбувається з героями далі? (Біл залишає товариша, який підвернув ногу, і з цієї миті герої долають шлях через північну пустелю самостійно)
Про що вони думали? Що згадували? На що сподівалися?

   Рольова гра
(Розповідь головного героя про його почуття після зради напарника)
·        Невесела картина була перед моїми очима. З усіх боків аж до обрію, одноманітна пустеля, пагорби всі пологі і низькі. Ані деревця, ані кущика, ні травинки – нічого, крім безкрайньої пустки. В моїх очах проблиснув страх… - Біле! – прошепотів я, але ніхто не обізвався…
Вчитель. А зараз  спробуємо уявити, про що думав Біл, залишаючи товариша напризволяще.
·        Мені самому йти важко, а тут ще потрібно допомагати товаришеві, він підвернув ногу, іде повільно. Ні, сам я швидше зможу дістатися, а він нехай дає собі раду сам…
Які різні думки, почуття, риси проявляються у цих людей.   
Давайте ми з вами складемо сенкан і таким чином висловимо своє ставлення до героїв.


1)    Золотошукач                                               1)    Напарник
2)    Сильний, вольовий                                    2)    Жорстокий, підлий
3)    Бореться, страждає, перемагає                  3)    Зраджує, утікає,гине
4)    Життя – найбільша цінність у людини    4)    Цінує золото більше за життя
5)    Переможець                                                5)    Зрадник людиноненависник


1.     Що доводиться долати герою оповідання?
2.     Куди намагається дістатися головний герой твору?
3.     Чому головний герой не може здобути собі їжу?
4.     Чим харчується в дорозі?
5.     Чому він декілька разів перелічує сірники, що залишились у нього?
6.     Від чого найбільше страждає герой?
7.     Що допомагає йому вижити?

Робота в групах (учні об’єднуються в 3 групи і кожна група отримує завдання)
І група
Проаналізувати поєдинок з ведмедем (використати цитати)
ІІ група
Проаналізувати поєдинок з вовком (використати цитати)
ІІІ група
Проаналізувати епізод " На китобійному судні" (використати цитати)
Яку проблему автор порушує в творі? (Проблема життя і смерті, дружби і зради, людської гідності, гуманізму у стосунках між людьми)

           Висновок
"Любов до життя" – це розповідь про мужню людину, яка вистояла у таких страшних випробуваннях, як самотність, зрада друга та боротьба із суворою північною природою. Найголовніше – герой подолав себе, свій страх, свій біль.

    Домашнє завдання
Скласти усний твір "Що таке справжня мужність?"


Немає коментарів:

Дописати коментар